بازدید 24228
تسویه حساب کنعانی و قلعه‌نویی با کارلوس

ایران ۴ ـ قطر صفر | درس عبرت شاگردان به کی‌روش

تیم ملی در شبی که شیرینی چهار گلش به کی‌روش، تلخی جنایت اسرائیل در غزه را در خود حل نکرد، به دومین جام کوچکش با قلعه‌نویی رسید. کنعانی‌زادگان فقط نیم‌ ساعت وقت می خواست تا با دبل از مرد پرتغالی انتقام بگیرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 17 October 2023

ایران ۴ . قطر صفر | درس عبرت شاگردان به کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران با درخشش چندین مهره مغضوب کی‌روش، قطر را چهارتایی نمود و تورنمنت چهارجانبه اردن را فتح کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در شبی که به دلیل جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، فوتبال جذابیت همیشگی را نداشت، تیم ملی ایران، قطر قهرمان دوره گذشته جام ملت ها را با تمامی ستاره هایش گلباران کرد تا درس خوبی به کارلوس کی‌روش، سرمربی هشت سال اخیرش پس بدهد؛ هرچند کی‌روش هیچ گاه فوتبال هجومی را به یوزها نیاموخت.

شاگردان امیر قلعه‌نویی از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (سه‌شنبه) در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن در ورزشگاه بین‌المللی امان این کشور به مصاف قطر رفتند و با نتیجه ۴ بر صفر به برتری دست یافتند و قهرمان شدند؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان (۶۹ و ۸۰)، علیرضا جهانبخش (۷۳) و سردار آزمون (۷۵) زننده گل‌های ایران در این بازی بود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی (۵۳ - محمدحسین کنعانی‌زادگان)، رامین رضاییان، میلاد محمدی (۸۵ - احسان حاج‌صفی)، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (۸۷ - مهرداد محمدی)، سامان قدوس (۸۷ - محمدجواد حسین‌نژاد)، محمد محبی (۸۵- کریم انصاری‌فرد)، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب قطر: مشعل برشام، احمد سهیل، محمد وعد (۴۶_ مصطفی مشعل) طارق سلمان، عبد العزیز حاتم (۸۰_ جاسم جابر) یوسف عبدالرزاق (۷۶_ احمد علاءالدین)، اکرم عفیف، احمد همام، بسام الراوی (۷۶_ مصعب خضر)، احمد فتحی و المعز علی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ایران ۴ . قطر صفر | درس عبرت شاگردان به کی‌روش

این بازی تحت تأثیر جنایت امشب (سه‌شنبه)‌ رژیم صهیونیست‌ها در شهر غزه، با یک دقیقه سکوت آغاز شد. احمد یعقوب داور عربستانی این دیدار به احمد فتحی و معز علی از قطر و علیرضا بیرانوند از ایران کارت زرد نشان داد؛ این دومین قهرمانی تیم ملی در ماه‌های اخیر با هدایت امیر قلعه‌نویی بود. جام نخست در تاشکند و با شکست ازبکستان در فینال تورنمنت کافا به دست آمد. 

ایران ۴ . قطر صفر | درس عبرت شاگردان به کی‌روش

شرح گل‌های تیم ملی

دقیقه ۷۰: ارسال کرنر رامین رضاییان در نقطه پنالتی به حسین کنعانی‌زادگان رسید و ضربه سر دیدنی مدافع تعویضی قلعه‌نویی به کنج دروازه قطر رفت.

دقیقه ۷۳: حرکت میلاد محمدی از سمت راست خط دفاعی با یک پاس کات بک زیبا همراه شد و علیرضا جهانبحش با یک ضربه دقیق پای چپ گل دوم ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۵: موتور تیم ملی ایران با گل کنعانی‌زادگان روشن شد. یک بار دیگر حرکت میلاد محمدی از سمت راست خط دفاعی قطر با یک ارسال همراه شد و این‌ بار نوبت به سردار آزمون رسید تا با یک ضربه روی‌پا چپ، مشعل برشم را مغلوب کند.

دقیقه ۷۹: باز هم ارسال کرنر رضاییان؛ این‌ بار در دهانه دروازه با ضربه سر دیدنی کنعانی‌زادگان به گل چهارم ایران و دبل مدافع تعویضی ایران تبدیل شد. کنعانی‌زادگان در دقیقه ۵۳ بعد از مصدومیت شدید مرتضی پورعلی گنجی وارد میدان شده بود.

 

دقایق حساس

دقیقه ۵: تیم ملی فوتبال ایران بازی را بهتر آغاز و اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه قطر ایجاد کرد. پاس در عمق مهدی طارمی به محمد محبی رسید که این بازیکن بسیار مشکوک توسط بسام الراوی سرنگون شد؛ اما داور اردنی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۶: دفع ناقص بسام الراوی به مهدی طارمی رسید و ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی بعد از سایش به پایه تیرک دروازه مشعل برشم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال کرنر سامان قدوس روی تیر دوم به شجاع خلیل زاده و ضربه سر این بازیکن به محبی رسید که این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه سرش به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: ارسال محمد وعد از سمت راست محوطه جریمه ایران پس از برخورد به پای علیرضا جهانبخش در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۴۳: پاسکاری و کار تیمی ایران به ضربه پشت محوطه علیرضا جهانبخش با پای چپ همراه شد که ضربه کاپیتان تیم ملی ایران با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: طارمی موفق شد گل اول ایران را به ثمر برساند؛ اما داور اردنی این گل را به دلیل خطای محبی بر روی طارق سلمان مردود اعلام کرد.

دقیقه ۴۸: سردار آزمون روی یک فرار تند و تیز از قلب خط دفاعی قطر، صاحب موقعیت خوبی شد که پاس کات بک او به دلیل سر خوردن و افتادن مهدی طارمی، بی نتیجه از دست رفت.

دقیقه ۶۸: پس از پاسکاری تیم ایران در خط دفاعی، پاس در عمق طارمی به محبی رسید و ضربه این بازیکن را مشعل برشم مهار کرد.

دقیقه ۸۶: شوت راه دور سعید عزت اللهی روی یک ضربه کاشته با واکنش مشعل برشم راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۷: یک ارسال روی دروازه قطر با ضربه سر طارمی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: در ضد حمله بازیکنان قطر، پاس اکرم عفیف به هم تیمی‌اش رسید؛ اما خروج بموقع بیرانوند مانع گلزنی این بازیکن شد.

ایران ۴ . قطر صفر | درس عبرت شاگردان به کی‌روش

عراق سوم شد، میزبان آخر

پیش از این دیدار نیز تیم‌های ملی عراق و اردن برای کسب رتبه سوم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ به سود عراق پایان رسید، تا این تیم، رتبه سومی را به دست بیاورد. ایمن حسین و علی الحمادی برای عراق و یازن النعیمات (۲ گل) برای اردن در این مسابقه گلزنی کردند.

تعداد بازدید : 2881
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
هر دو تیم در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا حذف میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ترفند کی روش برای غافلگیری تیم های رقیب در بازی های بعدی است.
ای کلک
ناشناس
| Australia |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
به عنوان یک پرسپولیسی از قلعه نویی 100 درصد حمایت میکنم و به نظرم باید یاد بگیریم که فوتبالمون شفاف باشه و مربی داخلی بتونه بلند مدت روی تیم کار کنه وبا عشق و دلسوزی شاگرد تربیت کنه و از پاچه خواری بازیکن های لژیونر هم بگذره... کم نبودند لژیونر هایی که در خارج از ایران نیم کت نشین بودند و به تیم ملی دعوت میشدند و با اضافه وزن تو زمین راه میرفتند و غر میزندند.... هیچ کاری هم نکردند... این موضوع باید درست بشه راهش هم فقط و فقط فوتبال شفاف مربی پر دل وجرات داخلی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
درست، اما شکم سرمربی ایران بزرگ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
تمام بازیکنان تیم ملی محصول تلاش های کی‌روش هستند،یادمان نرود که جایگاه تیم ملی قبل از کی‌روش کجا بود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ما ملتی هستیم که داشته های خود را همیش تحقیر می کنیم. حالا اگر با کیروش این نتیجه را می گرفتیم روزنامه ها و سایتها پر می شد از تعاریف و تمجید از تاکتیکها و درسهای مربی پرتغالی اماحالا که با قلعه نوعی که این 30 سال خود را ثابت کرده که مربی باهوش و بازیخوانی است این نتیجه را گرفتیم دوستان دنبال عللهای نامرئی می گردن که مثلا این ترفند کیروش بود و .... آری ترفند کیروش بود که بازی با آمریکا هم به بازیکنان اجازه جلورفتن از نیمه زمین خودمان را نداده بود!!!
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
تیم پیروز همون تیم آموزش دیده توسط کیروش بود ولاغیر
خودتون رو گول نزنید کیروش هم ازین پیروزی خوشحال است
کی روش قطر را بفنا داده.قطر در جام ملت های قبلی ژاپن را برد
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
جوجه را آخر پاییز میشمارن. با یه گل . که بهار نمیشه. آرزانتین هم از عربستان خورد بعد قهرمان شد.
قطری ها اگه محمود فکری را میبردند بهتر از کی روش بود.قلعه نوعی نباید رو این بازی حساب باز کند ودر باد آن بخوابد.عیار قلعه نوعی در دیداری برابر کره جنوبی مشخص خواهد شد.
دم ژنرال امیر قلعه‌نویی بازی خوان گرم. گل ها کاملا کار شده بود. دو گل مشابه با پا و دو گل مشابه با سر
بریدن سر کی روش با پنبه
باز هم یک برد از تیم دیدید و از خود بیخود شدید و چشم خود را بر وضعیت اسفناک فوتبال ایران بستید ، بازیکنانی کاملا" آماتور که فقط ادعای حرفه ای بودن دارند ، مربیانی که اگر ببازند داور را آماج ادبیات کوچه بازاری خود قرار می‌دهند و اگر بازی را ببرند ، در تعریف و تمجید از داور ، دست همه پاچه خواران دنیا را می‌بندند. ای کاش این فوتبال از این کشور تعطیل شود.....
امیدوارم این تیم در جام ملت‌ها مثل جام جهانی عمل نکنند
قطر مربی خوب ول کرد
در نوشتار خبر چند غلط املایی هست.
مثلا دقیق را دقیقه ...و موتور را موتر نوشته اید .
لطفا کیفیت را فدای سرعت ارسال خبر نکنید
ممنون از زحماتتوت
جوگیر نشید
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
چرا شماها همیشه ناامیدی در هر موضوعی القا می کنید. پیروز شویم، می گین الکی بود. شکست بخوریم می گین منتظر بعدیش باشید، به افرادی مثل تو می گن سیاه نمای غریبه پرست
کیروش دفاع میکنه وقتی هم که گل میخوره کلا وا میده
تابی جون فوتبال چه ربطی به سیاست داره , مثلا خیلی زرنگی؟ که میخایی تاثیر روانی ب زار
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
اگه ربطی نداره چرا روسیه رو کلا از همه بازی جهانی کنار گذاشتن خوابی یا خودت زدی به خواب
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
مامیگیم سیاسیه اونایکه میگن سیاسی نیست چرابخاطر یه تندیس بازی رولغومیکنن؟
این همون تیم ساخته شده کیروشه و قلعه نویی بابت این تیم با این افراد حرفی برای زدن نداره ...... آقای قلعه نویی اومدن و سر یک سفره آماده نشستن . کار خاصی نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
این همون تیم برانکوستبیخودی زور نزنین ححح
باز يك بازي بردن شير شدن!
اگر اقای کنعانی زادگان به جای رقص محلی با یک نماد شادی گلش را تقدیم مردم مظلوم فلسطین میکرد بویژه بعد از اون جنایت فجیع صهیونیست های کثیف بسار این پیروزی دلچسب تر می شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست